Menarosti alla riscossa

di

Nicola Pegoraro


La scena si presenta come una cascina sulla sinista e a destra un filo da stendere con dei panni appesi


Personaggi:

Uomini
Toni marito di Pinetta papà di Angela
Pinetta
Fulvio
Angela moglie di Pierpaolo
Menego marito di Elda
Gina moglie di Fulvio
Piero moroso di Chiara
Chiara
Pierpaolo
Gianna
Architetto Conte dal Colle
Elda incinta


Scena 1- entra Toni

Toni- dotore, dotore, dove xeo ‘ndà finire el dotore, e de cosa po’. Dime tì che rasa de genero che me so portà casa, on capean. Gò na tosa solo, la podeva maridarse con qualchedun in palanca invese..

Scena 2- entra Pinetta

Pinetta- cosa gheto, sempre drio lamentarte.

Toni- ecola la causa de sta rogna, on bon partito, a te disevi chel jera on guardiacaccia che lavora col governo….e invese lè disoccupato cronico

Pinetta- cosa continuito, che la colpa la xé tua.

Toni- mia la xé e de cosa po’?

Pinetta- a te dovevi informarte, invese tuto in presa, la dota e anca le nose, pissa in presa che non te si altro.

Toni- signore tieme che oncò divento vedovo.

Pineta- comunque ala tosa el ghe piase, e po’ l’è sempre studiato, magari el cata davero on lavoro col governo.

Toni- sì, el pensionato. Intanto lo gho mì son gropon, e deso me toca mantegnere anca lù, dotore, dotore, dove xeo ‘ndà a finire po’..

Scena 3- entra Angela

Angela- popà cosa continuito sigare dotore, te se che l’é modesto e che non ghe piase farse ciamare cusì, te poi ciamarlo par nome, Pierpaolo, Pierpaolo…

Scena 4- entra Pierpaolo vestiti da contadino con una forca in mano

Pierpaolo- scusatemi, stavo cercando il tridente per fare la camera alle mucche.

Pinetta- (guardando Toni) Ma cosa diseo sù?

Toni- el ga dito che el sercava la forca par farghe el leto ae vache. Varda tì come che so ciapà!

Pierpaolo- “Forca” ecco, non mi veniva il nome, cara Angela, questa vita bucolica mi ritempra lo spirito e mi carica di ottimismo, con questo tridente sono il dio nettuno ed ora vado ad affrontare il mare con spirito eroico ed indomito.

Angela- vai mio nettuno, sarò la tua sirena.
Toni- sta tento dio nettuno, prima che te cura le emoroidi col tridente, xé meio che te vegni in stala con mì, seto capean.

Pinetta- trateo ben che magari el cata lavoro col governo.

Toni- se el vien in stala lo governo mì… all’opera dottore.

Pierpaolo- mi scusi signor suocero, se lei mi concede potrei sfuttare le mie conoscenze per migliorare i tempi di produzione e con qualche studio che ottimizzi le risorse potrei agevolarla

Toni- tento genero, prima che te agevola col manego dea forca, curi in stala.

Scena 5- Pierpaolo e Toni vanno in stalla. Restano Angela e Pineta

Angela- ma mama, me popà nol poe mia tratarlo cusì, in fondo le el so genero

Pinetta- cosa vuto che te diga Angela, ogni sera coi vien fora dalla stala ringrasio el signore che te ghè on mario

Angela- ma alora tì el te piase?

Pinetta- pì che altro a ringrasio el signore che non te sipi diventà vedova.

Scena 6 - entra Gina

Gina- bongiorno care, sio drio fare quatro ciacole, parchè alora a me fermo anca mì on poco.

Pinetta- ma sì fermate, solo du minuti però, che ghemo da snetare in casa.

Gina- ben, alora se gò solo du minuti, a parlarò in pressa.

Angela- non savevo mia che te ghé anca la version accellerata.

Gina- a cara tosa, so vecia ma piena de risorse. Vegnendo qua, no par scoltare i vostri afari, parchè savì che mì so una delicata che non se intromete mai soe robe de chealtri, a volte purtoppo capita che te te intrabuchi soe ciacole de chealtri e te toca sentire anca robe delicate che non bisognaria, ma non lo faso mia aposta.

Pineta- parcarità Gina, tuti poe intrabucarse.

Gina- e sì anca anca ma anca gnanca, comunque tra le robe che gò scoltà par sbaglio a me parea de sentire che gavì problemi con to mario, vero Angela?

Pineta- anca questa te ghè sentia par sbaglio?

Angela- cosa disito Gina, lé on bon toso, lé Ingegnere, magari el cata lavoro so na dita de que grose.

Pinetta- xé parchè noialtri vegnemo fora dai campi, no semo studiati, no ghemo mia tute le porte che se verse davanti a noialtri.

Gina- mì me pare che le uniche porte che se verse davanti a lù sia quele della stala de Toni, comunque contente voialtre. mì care, me so catà un mario dele nostre parti, savì, vache e buoi dei paesi tuoi.

Pineta- così se lu lè el to bue tì te sì la so…

Gina- pensa queo che te voi ma intanto lù el me scolta, fedele e obbediente.

Angela- pì che obbediente l’è addestrà, poro Fulvio.

Gina- ma cosà vurisito dire del me Fulvio? Che non l’è mia contento de mì?

Scena 7 - entra Fulvio.

Fulvio- ciao done, a te si quà anca tì Gina, a speravo che te fusi ‘ndà al mercà.

Gina- no caro so chì, parchè, te dispiase?

Fulvio- mì no eh! Ogni volta che te vedo el me cuore el fa on tuffo.

Pinetta- che deboto te resti seco dalla gioa.

Angela- che bei che sì, dopo tuti sti ani ancora a volerve ben, che fortunà che sì.

Gina- sentio Fulvio, che fortunà che semo vero? (minacciosa)

Fulvio- sacro santo, non so gnanca mì cosa che gò fato per meritarme sta fortuna chì, che ogni tanto ringrazio el signore con quatro de chee…. orasion.

Pinetta- ben cari so proprio contenta, ma visto che i du minuti i sé pasa, e le ciacole non le xé finie, vo in casa che go da ramendare, voialtri restè chi se voì fare comarea che me pare che gavì pì robe da dire che da fare. (Esce)

Gina- anca anca ma anca gnanca, ciò Pineta a vò casa anca mì che gò da parar su le faraone, e tì Fulvio serca de movarte che non te vai in giro a perdar tempo che el soe magna le ore. (Esce)

Scena 8- escono Pineta e Gina. Restano Angela e Fulvio

Fulvio- grasie signore, grasie.

Angela- sito drio pregare el signore perche el te gà dà to moiere?

Fulvio- a dire el vero so drio pregare perchè el sea toga.

Angela- cosa me contito Fulvio.

Fulvio- ricordate el proverbio: can, bacalà e femene più tei bati più i diventa boni.

Angela- bea questa, se te sente la to Gina go pensiero che la te daria ea pan e peri..

Fulvio- va ben dai, cambiemo discorso, come vala deso che te si sposà, te catito ben col to omo?

Angela- sicuro, parchè dovaria catarme mae?

Fulvio- no, no, par carità, solo che sento dire che Toni el se cata on poco mae col novo aiutante….

Angela- ma cosa disito che i xé sempre drio sercarse…

Scena 9- entra Toni

Toni- dottore, dottore, ecolo, lè spario danovo…

Fulvio- cosa gheto, steto mae che te vui on dotore?

Toni- a so drio ciamare el me genero, non teo se che l’è dotore….

Angela- popà, te gho xà dito de ciamarlo Pierpaolo.

Toni- ma dove xeo ‘ndà, non te gavevi mia altri trapei da portarte casa….

Fulvio- a te ghe rason Angela, i xé sempre drio sercarse.

Toni- par forsa, non so bon de catarlo, Angela, va in casa tore on par de goti valà, cusì me dismentego del genero.

Fulvio- alora pì che du goti te voe du fiaschi.

Scena 10 - esce Angela.

Toni- a chel genero lì a ghe manca on bojo, ciò Fulvio, gheto sentio che i voe costruire sula bassa?

Fulvio- a dire el vero non so mia tanto, bisogna che ghe diga alla Gina de informarse.

Toni- beato tì invese de comprare el gasetin, teo ghè sposà.

Scena 11 - entra Angela con bicchieri e vino.

Angela- eco qua, a vardarve in testa se diria che gavì perso el peo ma no el visio. (sono calvi)

Scena 12 - entra Pierpaolo

Pierpaolo- caro Toni, potevi dirmelo che facevi un breafing.

Toni- teo gavaria dito se solo savese cosa che l’è.

Fulvio- ma parleo sempre in sta maniera chì?

Toni- no, par fortuna che ogni tanto el tase.

Angela- Pierpa, ‘ndemo con mì a berte on cafè, e asai in pace on poco.

Scena 13 - Pierpaolo e Angela vanno in casa. Restano Fulvio e Toni

Fulvio- beh, mì gho la Gina ma anca tì te ghé la to croce.

Toni- però mì non la gho mia sposà.

Scena 14 - entra Menego in bicicletta.

Menego- o si sempre drio lavorare de ganase voialtri dù.

Toni- senti chi che parla.

Fulvio- alora come vae ste nosse.

Menego- ormai le xé collaudate da on toco, tra poco nasse l’erede.

Toni- certo che te ghe mia spetà tanto par fare on fiolo, te te sì sposà giusto 9 mesi fa.

Menego- cosa vuto, le nosse, el viaggio dele nosse a Venesia, el canal grande…

Fulvio- la gondola.

Toni- el ponte dei sospiri

Toni, Fulvio e Menego- (sospirano insieme) ehhhhh!

Menego- le calle.

Fulvio- mì le calle non le gò mai viste. In compenso a sento i calli.

Menego- i colombi che tei ciami e te ghe dé da magnare con..
Toni- du maroni.

Menego- no col sorgo.

Toni- no, du maroni da quando che te sì tornà te sì sempre drio parlare de sta Venesia, basta. Ogni volta che te parli del to viaggio la Pineta la me varda con du oci….

Fulvio- par forsa, non tea ghe mai portà da nessuna parte.

Toni- jera altri ani e non gaveo tuti i schei de sto menarosti chì e po’ doveo tajare el masengo nea bassa.

Menego- a proposito dea bassa, a go pensiero che non te tajare pì el fen lì.

Toni- parchè?

Menego- a jero in osteria dala mora che ghe contavo de piazza S. Marco.

Fulvio- chissà che contenta che la jera..

Menego- e la me gha dito che se gha fermà dormire da ea on Architetto, on certo Conte Dal Colle, e el ghe domandava dove che xé la bassa parchè el gha da costruire na roba.

Toni- sui me campi e mì non so gnente?

Fulvio- che non te sai gnente lo capiso, ma che anca la Gina non sai gnente, me pare strano.

Menego- alora bisognaria informarse.

Toni- Fulvio, questo xé on lavoro par la to Gina, curi casa e dighe che la vaga dala mora a torte on pacheto de sigarete.

Fulvio- mì non fumo mia, el fumo fa mae.

Toni- xé meio che te tachi fumare parchè mì te faso pì mae, e deso curi casa.

Fulvio- ma varda tì, che me toca fumare anca….

Toni- E tì Menego curi in paese e indrisa le rece, parla con la gente e serca de informarte.

Menego- agli ordini colonnello. (fa per partire)

Toni- Menego, non sta mia parlare de Venezia, so no i scapa tuti.

Menego- forse jera mejo se ‘ndavo a Firense, deso parto capitano.

Toni- E tì Fulvio, xé meio che te vai casa de corsa se te ghe tien alla to frutta seca.

Fulvio- non sta preocuparte che ghe tegno ai me gioielli.

Menego- te ghe rason i xé du gioielli da portare al monte de pietà.

Scena 15 - Menego e Fulvio escono

Toni- e deso l’Angela, Angela gho da parlarte. Pineta, Pineta, l’Angela, dove xea?

Pineta- (da fuori scena) la gho mandà al mercà torme on poca de farina de maraneo, ma tra poco la dovaria tornare.

Toni- el maraneo, ma feto la poenta onta stasera?

Scena 16 - entra Pierpaolo dalla cucina seguito da Pineta che si ferma sulla porta.

Pierpaolo- ho chiesto a mia suocera di cucinare una egiziana al forno per questa sera.

Toni- Pineta, ma noialtri le ghemo le egiziane, e se poe magnarle?

Pineta- ma sicuro, a ghinemo on punaro, agiornate, modernisate.

Toni- ma de cosa sio drio parlare?

Pineta- dele faraone capio?

Toni- par mì qualchedun xé drio torne pai fighi, comunque se lo dise el dotore. Galo qualcosa d’altro da dire?

Pierpaolo- caro suocero, secondo me le mucche farebbero più latte se ci mettiamo un po’ di musica.

Toni- ma cosa tirito fora che gò altro da pensare deso, e po’ la xé na stala no na balera.

Pierpaolo- ma no basta mettere un po’ di musica classica, Mozart, Beethoven, Tchaikovsky con lo schiaccianoci

Toni- se non te ghea moi te le schiaccio mì le noci, fila in stala dotore, varda cosa che me xé capità

Scena 17 - escono Pinetta, Toni e Pierpaolo. Entrano Angela con Chiara e Gianna di ritorno dal mercato.

Angela- cusì la xé care, i voe spianare la bassa e fare on centro commerciale, vegnendo casa go catà la Gina che la jera drio ‘ndare dalla Mora a torghe le cicche a Fulvio.

Gianna- ma fumeo Fulvio?

Angela- no ma la Gina me ghà dito che meo pà lo batea se nol toeva le cicche.

Chiara- eco parchè el fumo fa mae.

Gianna- va ben ghemo capio e deso cosa femo?
Scena 18 - entra Menego

Menego- care le me femenete, ancora nubili, quasi quasi a ve porto anca voialtre a Venesia.

Angela- varda che mì so maridà.

Menego- non sta preoccuparte Angela, mì non so mia geloso de to mario.

Chiara- ma insoma sito sempre compagno?

Menego- ala Elda ghe piaso cusì.

Gianna- alora che novità ne contito?

Meneco- podaria parlarve del canal grande.

Gianna- non vedo l’ora de ‘ndare anca mì a Venesia insieme con tì.

Menego- cara la me Chiara, mì te portaria sora el canal grande.

Gianna- e mì te butaria xò dal ponte nel canal grande.

Mehego- ma mì non so mia bon de noare.

Gianna- appunto.

Angela- ciò Menego, seto gnente de on architetto, gho sentio dire che el voe costruire on mucio de boteghe sulla bassa, tì seto gnente?

Menego- sicuro che lo so, alora, la Gina xé ‘nda torghe le sigarete a Fulvio…

Gianna- ma alora xé vero che el gà tacà fumare.

Menego- no xé par avere notisie fresche su sto Architetto Conte dal Colle.

Angela- la Gina la fa la spia segreta, come la famosa Mata Hary?

Gianna- par mì la fa solo la mata, comunque va vanti.

Menego- se me asè, vago vanti, alora sto Architetto lè qua da solo, e mì gò on piano, una de voialtre lo conose, la fa on poco la smorfiosa… te se come che se fa vero Chiara?

Chiara- se te vui te do na dimostrazion.

Menego- sta chì la xé na bona idea, alora mì faso l’Architetto e tì la gatta smorfiosa.

Quadro: Menego si finge architetto, Chiara fa la gattona che lo circuisce, fa cadere un fazzoletto; mentre Menego si china per raccoglierlo, lei solleva un po’ la gonna, Menego sfiora la gamba con gli occhi, poi annusa il fazzoletto e lo consegna a Chiara con una piroetta e si ritrova Chiara tra le braccia.

Scena 19- entra Piero moroso di Chiara

Piero- hei cosa sio drio fare voialtri?

Menego- tranquillo Piero semo drio provare.

Piero- a vedo che te sì drio provarghe, e me pare anche che te sipi drio riusirghe.

Angela- ma no, Piero, la xé drio fare la gattona par l’Architetto.

Piero- e dove xeo?

Menego- so mì.

Piero- ma quando te gheto laureà?

Angela- ma par finta.

Piero- a go capio, lù fa finta de esare architetto e cusì el ghe prova sul serio.

Gianna- ma no Piero, ma non te se gnente, alora la Gina xé ‘nda torghe le sigarete a Fulvio

Piero- ma Fulvio nol fuma mia.

Gianna- ma deso el fa finta, così la Gina la poe ‘ndare dala mora a fare la Mata Hary.

Piero- adeso go capio, Fulvio el fa finta de fumare, Menego fa finta de esare l’architeto e la Gina la xé diventa mata e la se gha fato mora. Mata la xé da on toco, ma par cosa se gala dà la tinta?

Gianna- ciò Chiara, sto chì nol capise gnente.

Chiara- lé uno che ghe mete tempo ma dopo el riva, scoltame ben Piero, alora sicome nea bassa i voe costruire on affare pien de boteghe.

Piero- un centro commerciale?

Chiara- sì

Piero- vedito Gianna che capiso le robe?

Gianna- speremo in presa senò i fa ora finirlo.

Angela- e meo pà nol voe parchè la xé na tera bona…

Chiara- alora ghemo studià on piano par fare scapare l’Architetto Dal Colle

Piero- ma se la tera la xé nea basa par cosa lo feto scapare dal colle?

Menego- (tutti si guardano) mì tose la vedo dura.

Gianna- ma falo par torne in giro o xeo cusì?

Angela- sta tenta Chiara xé meio che te ghe spieghi con calma.

Piero- par mì si voialtri che non gavì mia le idee ciare. Fulvio che fuma, la Gina mora e mata, l’architetto che par farlo scapare dalla bassa bisogna prima portarlo sul colle, e par cosa po’ par farlo rodolare via? Par mì non gavì mia le fasine al cuerto.

Menego- insoma deso ve spiego el piano. Tì Chiara te fé la smorfiosa con l’Architetto, e deso mì faso l’Architetto par finta e dopo tì Piero tei vedi insieme e te fé el geoso.

Piero- e mì bato l’Architetto (fa per aggredire Menego)

Menego- queo vero però, cusi dopo noialtri saltemo fora, lo impetufemo e lo femo scapare, capio?

Chiara- sta tento Menego a gheo spiego mì a Piero, con calma che dopo el capise tuto, ‘ndemo dai.

Piero- Alora mì ve saludo, ma tì Chiara gheto capio tuto, parchè gho poche idee.

Chiara- e confuse anca, ‘ndemo dai che con calma, tanta calma te spiego tuto.

Scena 20 - escono Chiara e Piero.

Menego- beh tose ve saludo, go da ‘ndare casa che l’Elda la gha bisogno de mì.

Gianna- imagino, oramai manca poco, la gha da avere na bea pansa.

Menego- e sì, con la gravidansa xé cresù la pansa, ma par fortuna anca dell’altro…. Ve poso garantire che me fiolo nol patirà mia la fame.

Gianna- sempre compagni i omeni solo a chee robe lì i pensa, noialtre donne non semo mia solo carne seto?

Menego- care done dovì savere che le done sensa carne se come le braghe sensa scasele, non te sé mai dove metare le man.

Angela- va’ casa prima che te tira drio on sopeo.

Menego- ciao feministe.

Scena 21 - esce Menego.
Gianna- ma tì lo gheto visto sto Architetto?

Angela- mai visto, parchè cosa cambia?

Gianna- te se’, me moroso le ‘nda fare el carabiniere e mì xé da tanto che so da sola… magari l’è on bel’omo.

Angela- ciò, via uno soto ‘naltro, e dopo te disi su’ de Menego.

Scena 22 - entra Gina

Gina- care donete, come steo, gavio novità?

Angela- xé qua Mata Hary.

Gianna- chi?

Angela- la mata…. arealì…

Gianna- giusto, cara Gina, se non te le ghè tì le novità che te sé sempre tutto.

Gina- anca anca, ma anca gnanca, però xé utile avere la me esperiensa deso vero?

Angela- alora Gina, sito riuscia a spiare sto Architetto?

Gina- mì non spio, mì oservo.

Gianna- va ben ma contane, come xeo?

Gina- ma a dire el vero el saria on bel’ometo, tuto beo elegantin, el gà on bel machinon, se solo fuse pì sovaneta lo portaria mì nea bassa….

Gianna- ma dai Gina, e Fulvio, lo asarisito da solo?

Gina- te ghe rason, chi vuto che seo toga sù.

Scena 23 - entra Toni

Toni- insoma dotore, te go dito che non vuio trapei in meso la stala capio?

Angela- beh tose, mì ve saludo parchè sento che cambia el tempo.

Scena 24 - esce Angela

Gina- cosa gheto Toni, confidate, teo sé che mì so discreta.

Toni- sì come el gazetin.

Gina- ma valà che avere un genero Ingegnere, xé na’ fortuna.
Toni- sì, a so cusì fortunà che me piove sol culo anca se so sentà.

Gianna- bon, visto che dovì confidarve, mì vao casa che xé ora. Saluti Toni, e anca a tì Gina.

Scena 25 - esce Gianna.

Toni- qua Gina bisogna che trovemo el modo de conosare sto Architeto.

Gina- lé Architeto ma lé anca Conte.

Toni- Architeto e Conte, queo sì che el saria on bon partito, pecà che me fiola se gai xà combinà.

Gina- no sta preocuparte, trovaremo on modo par farlo vegnere in corte, la bassa xé tua e se el gà da fare lavori el gà da parlarte.

Toni- anca parchè non vedo l’ora de fare i conti col conte.

Scena 26 - entra Pierpaolo

Pierpaolo- caro suocero ho un’idea per migliorare la fase della mungitura, quando noi metteremo la musica le mucche vorranne essere munte in modo adeguato alla musica che ascoltano.

Gina- ciò Toni sito drio farghe scola de musica ae vache?

Toni- asa perdare xé el genio de me genero, el voe metarghe la musica in stala.

Gina- e parcosa, gheto le vache che voe balare?

Pierpaolo- ma no, signora Gina, la musica, l’atmosfera rilassante le aiuta a produrre latte.

Gina- ma lù galo bevù?

Pierpaolo- no, sono serio.

Gina- alora se nol ghà bevù lé mato, bisogna che el fasa domanda par la pensione de invalidità.

Toni- finalmente un pochi de schei dal governo.

Pierpaolo- ma io non sono matto.

Gina- ben valà cari a sì mesi ben con sto genero, speta che gheo conta al dotor Laudano, te vedi che medisine che el te dà.

Toni- se el continua cosi, pì che le medisine servirà l’oio dei santi.

Gina- ben cari, mì vo casa, me toca sentirghine altre, na scola de balo par vache… poro Toni che rasa de genero.

Toni- asa perdare Gina, serca de far vegnere qua l’Architetto che cussì lo conoso e tì genero, xé meio che te ghea moli con ste idee capio, metate in testa che quela la xé na stala, no na balera capio. E deso vien in stala e portame dentro la baìla capio?

Pierpaolo- la bàila? E cos’è?

Toni- come cosa che la xé, movate torla e ‘ndemo in stala.

Gina- xé mejo che te ghea porti prima che la cata l’ù, seno el tea dà sui denti. E po vò casa che ghò na fameja da parar vanti.

Scena 27 - Toni va in stalla, Gina esce ed entra Angela.

Pierpaolo- la baila, boh, chissà dov è? (cerca in giro)

Angela- ciao Pierpa, ma cosa sito drio sercare? (comincia a guardare in giro)

Pierpaolo- (sta guardando sotto le sedie) una cosa per tuo padre.

Angela- (lo aiuta a cercare guardando in giro) ma come è fatta?

Pierpaolo- veramente non lo so, tuo padre vuole una bàila e io la cerco.

Angela- soto le careghe? Ma seto cosa che xé na baila?

Pierpaolo- a dire il vero no.

Angela- lé un guciaro grande col manego, na specie de guciaron.

Pierpaolo- guciaron?

Angela- ma sì, in dialetto quando na roba la diventa grande basta sontarghe “on”, deso dime, cosa xea questa?

Pierpaolo- una forca.

Angela – e se la fose granda?

Pierpaolo- un forcon.

Angela- quindi testa grande

Pierpaolo- teston

Angela- can grande?

Piepaolo- canon

Angela- quasi, cagnon. Comunque, la baila la serve par tore su’ la tera, sabia o queo che te voi.

Pierpaolo- adesso ho capito tutto, ma c’è?

Angela- a la gavemo sì.

Pierpaolo- gavemo, cosa vuol dire?

Angela- speta che te spiego on poche de robe. Parlemo del verbo avere, ripeti con mì: mì gò, tì te ghè, lù el gà, ea la gà, noialtri o noialtre gavemo, voialtri o voialtre gavì, lore le gà e luri i gà.

Pierpaolo- mì gò, te te ghè..

Angela- bon deso lo femo negativo: mì no gò, a non te ghè, non la gà, nol gà, no gavemo, no gavì, no le gà, no i gà, capio?

Pierpaolo- mì no gò, giusto?

Angela- bravo e deso interrogativo: Goi? Gheto? Gala? Galo? Da non confondare con el galo, el mario dea cioca, el galo fa..

Pierpaolo- chichirichì.

Angela- la cioca fa cocococodè, capio, alora: Gavemo? Gavìo? Gale? Gali? Che non xé 2 marii dele cioche. Capio?

Pierpaolo- sì, ho capito, va bene, ma la bàila dov’è?

Angela- dopo, dopo, adesso interrogazione!

Pierpaolo- giustificato!

Angela- no, prorio par gnente, e adesso ripeti con mì: mì camino tì te camini, lù camina

Pierpaolo- (lentamente) mì camino, tì te camini…

Angela- più veloce dai!

Pierpaolo- mì corro, tì te corri, lù corre..

Angela- spiritoso, deso impegnete, allora verbo avere passato prossimo?

Pierpaolo- o vudo?

Angela- quasi, gho vudo, te ghe vudo e vanti, adesso futuro semplice?
Pierpaolo- non lo so.

Angela- gavarò, te gavarè, la?

Pierpaolo- gavarà.

Angela- vito che te impari gavaremo, gavarì e vanti e deso na roba difisile, congiuntivo presente verbo avere? Ea che la..

Piepaolo- maestra devo andare in bagno.

Angela- dopo, deso rispondi; ea che la gai, noialtri che gavemo, mì ….

Pierpaolo- ca gai.

Scena 27 - entra Menego in bici

Menego- salute! Raffinati sti dotori.

Angela- ma no Menego jero drio insegnarghe a parlare nostran.

Pierpaolo- ho problemi con mio suocero e vorrei imparare il vostro dialetto.

Menego- la nostra lingua te vorè dire.

Pierpaolo- insomma non esageriamo, l’italiano è la lingua di Dante, la Divina Commedia “Per me si va nella città dolente, per me si va nell’eterno dolore, per me si va tra la perduta gente, giustizia mosse il mio alto fattore”

Scena 28 - entra Toni

Toni- dotore, genero, viento in stala cha la baila la go trovà da solo.

Menego- eco che xé rivà el to alto fattore.

Pierpaolo- scusate ma devo andare.

Toni- viento dentro o steto fora?

Menego- e a proposito de Dante “lasciate ogni speranza o voi che entrate”.

Angela- aseo in pace poareto.

Scena 29 - esce Pierpaolo

Menego- Angela, forse ghemo trovà el modo de far vegnere qua el conte, bisogna preparare el piano, capio, avisa la Chiara che el conte lé drio rivare.

Angela- dame la bici che faso prima
Menego- me racomando, sta tenta che non te caschi, la xé na bici quasi nova, Toni, Toni..

Scena 30 - esce Angela in bicicletta, entra Toni con la forca.

Toni- cosa ghe xé da sigare?

Menego- pareciate che xé drio rivare el conte.

Toni- bon, deso vo tore on palo che lo combino mì par le feste.

Menego- sta chieto che go on piano.

Scena 31 - entra Pierpaolo


Pierpaolo- ma dove stava andando Angela in modo così irruento?

Toni- (perplesso) ciò Menego, cosa xé che jera drio fare l’Angela?

Menego- irruiva in bicicletta.

Toni- varda che so ancora in tempo a tore el paseto se te parli cussì.

Pierpaolo- cosa sta succedendo?

Menego- prepareve che riva el conte.

Scena 32 - rumore di macchina, clacson e frenata entra il conte Dal Colle.

Pierpaolo- che forza, che impeto, che irruenza.

Toni- ciò Menego cosa galo fato el conte?

Menego- irruiva in macchina

Scena 33 - entra il conte, pantaloni bianchi, giacca bianca, camicia azzurra, foular colorato e cappello di paglia: elegante con il bastone da passeggio.

Conte- signori buon giorno, c’è il proprietario della magione?

Toni- veramente saria prestin par magnare.

Conte- come scusi?

Pierpaolo- scusi, signor conte, il proprietario il signor Toni, stava scherzando.

Toni- mì, lé sta lù dire che lé on mangione.

Menego- calmo Toni, asa che i studiati i se parla.
Pierpaolo- le presento il signor Toni, il titolare.

Toni- e sto chì lé l’ingegnere de me genero.

Conte- ingegnere, specializzato in cosa?

Toni- capean, l’arte de vivere sol gropon del suocero.

Conte- piacere, mi scusi ma come fa ad avere un genero cappellano?

Toni- cosa vorlo, a so chì che meo domando anca mì.

Menego- e mì so Menego, on collaboratore del titolare.

Conte- piacere, ecco, io sono venuto per proporre un affare signor Toni.

Pierpaolo- ma prego, accomodatevi nella dimora.

Toni- ma no in dimora che non la ghemo gnanca, ‘demo in casa, Pineta, varda che rivo con i ospiti, tira fora queo bon.

Menego- Toni, tì carburalo puito che deso riva le tose e ghe femo on scherso al conte…… Piero, Piero, ‘ndemo fora.


Entrano in casa Toni, Pierpaolo ed il Conte. Menego esce a cercare Piero.

Fine primo Atto


Secondo Atto

Scena 34 – Entrano Menego e Piero con un nodoso bastone in mano

Piero- ecome che rivo.

Menego- vedo che te sì attressà.

Piero- sicuro, a ghe faso i conti al conte.

Menego- bon tì deso scondate che te ciamo mì co xé ora va ben?

Piero- agli ordini, dopo el me trattamento nol se ciamarà pì conte dal Colle ma dalla bassa, a lo spiano a furia de pache.

Scena 35 - Piero va a nascondersi. Arriva in bicicletta Angela con accanto Gianna in ghingheri.

Menego- ciò Gianna, e Chiara dove xea?

Gianna- ghe xé stà on cambio de programma. Deso faso mì la gattona.

Menego- ma no, mì go ciamà Piero che el vegna qua e deso come femo.

Angela- cosa cambia, Piero el petufa el conte lo stesso.

Menego- speremo che la roba funsiona.

Scena 36 - escono di casa Toni ed il Conte con giacca sulle spalle e bastone da passeggio in mano.

Toni- caro conte, el me asa el tempo par pensarghe.

Conte- si figuri, perché il vino sia buono deve decantare.

Toni- volentieri ma so stonà come na campana, xé meio che non decanta.

Menego- signor conte el me permetta de presentarghe la fiola del paron e na so amica.

Conte- ho leggiadre pulzelle, davvero graziose, con chi ho l’onore?

Angela- mì so Angela, la figlia del signor Toni.

Conte- ah, quella che ha sposato un cappellano, fatto curioso.

Angela- nol ghe fassa caso a me popà, le sempre drio scherzare (da un calcio a Toni).

Toni- aia, schersavo, nol se preocupa.

Menego- lé ingegnere civile, in attesa di impiego.

Toni- intanto el magna e el beve a gratis

Angela- (da un calcio a Toni) che simpaticone che sei popà

Toni- aia, chissà parchè le me battute invese che farme ridare le me fa piansare.

Conte- mi permetta, non ci siamo presentati, con chì ho l’onore?

Gianna- io sono Gianna, un’amica del cuore di Angela.

Conte- mi dispiace che il cuore sia quello della sua amica, cara fanciulla.

Gianna- e ma mì go un cuore grande, ghe xé posto par tanti.

Menego- pì che on cuore la ghà na barchessa.

Angela- (da un calcio a Menego) anca le tue battute le fa ridare.

Toni- Menego basta battute,senò diventemo ciompi dal ridare.

Gianna- volevo domandarghe sior conte, xea sua la machina che xé fora, parchè mì no so mai montà dentro na machina

Conte- ma signorina, se vuole salire sul mio modesto automezzo ne sarei fiero.

Toni- Angela, la to amica sì che la se gha trovà on buon partito.

Gianna- ma signor conte……

Conte- ma signorina mi chiami pure Ampelio, lasci perdere i titoli.

Gianna- ma anche lei, lasci perdere signorina.

Menego- anca parchè non la xé pì signorina da on toco.

Angela- (da un calcio a Menego) te ghe proprio voia de ridare oncò vero.

Menego- la xé drio pasarme.

Gianna- Conte, la prego mi chiami Gianna.

Conte- prego si accomodi, signori, voi permettete che accompagni a casa la signorina?

Toni- contenti voialtri.

Scena 37 - Entra Piero inferocito con il bastone in mano, non si accorge che non c’è Chiara

Piero- o eco el conte con le braghe bianche e el capeo de paia conte canaja.

Conte- ma come si permette, metta giù il bastone.

Piero- spero che te ghai on bon dentista parchè a te trapano i denti con sto palo chì.

Conte- se così vuole in guardia, (in posa da spadaccino) la informo che sono campione di fioretto.

Piero- co go finio, el fioretto te gheo disi alla madonna, alora sior conte varda che deso cambia el tempo.

Conte- perché prevede pioggia?

Piero- parchè xé in arrivo na bufera de bastonà.

Conte- mi scusi, lei conosce Cyrano de Bergerac, grande spadaccino e poeta?

Piero- e lù conoseo Bepe Scapari detto Bestia, grande pestacoese e tiraoche?

Conte- non ho il piacere ma ora… “Ecco, pian pianino mi libero del mio vasto mantello che mi attabarra, e lo spadon sguaino, Di Celadone più gentile, più fino di Scaramuccia al giuoco dello stocco vi prevengo mio paladino, che giusto al fin della licenza io tocco!”


La scena del duello costringe i presenti a spostarsi da un lato ad un altro per evitare i colpi


Piero- xé inutie che te ciami i to amici, Celadone e Scaramuccia non i xé mia quà. (colpisce con il bastone)

Conte – (si difende) “Meglio v'era tacer, - signor mio bello! Dove t'infilzerò, dimmi, tacchino? Sotto il giubbetto, al fianco, ti sbudello? nel cuor, sotto l'azzurro cordoncino?"

Piero- ciò tacchino a mì? Sta tento che te bato come on bacalà (attacca il conte che si difende con eleganza)

Conte- “Volteggia la mia punta: un moscerino! Tintinnano le cocche, odi che schiocco! Sì, certamente... in mezzo del pancino, giusto alla fin della licenza io tocco! (affonda il bastone sulla pancia di Piero)

Piero- Aio, deso basta schersare, Menego va tore on par de lardee che infilso un bel merlo.

Menego- a gho paura che la se imbarca mae.

Conte- (Piero colpisce ma il conte para il colpo ) “Tac! e la punta io paro onde il festino ti pensavi di farmi, o malandrino!”

Gianna- che stile conte, che arte. (il conte ringrazia con il bastone da passeggio, poi riprende l’attacco con più foga)

Piero- ma tì cosa feto qua Gianna? Non doveva essarghe Chiara, Menego ?!

Conte- “Ecco: t'apro la via, - chiudo lo sbocco... Giusto alla fin della licenza io tocco. Ecco; io m'inquarto, io paro, io fingo, io scocco... Eh, là! prendi, piccino! Giusto alla fin della licenza io tocco”

Il Conte rincorre fuori scena Piero, si sentono urli e colpi poi ritorna in scena: il Conte con il bastone di Piero, tutti in scena assistono alle botte che avvengono dietro le quinte commentandole con sguardi e movenze.

Piero (da fuori scena)- Menego, aio, sto chì el bate, aiuto bestia assassina, che pache me arendo, Menego va a ramengo tì e anca el Cyrano.

Conte- (entrando in scena) signorina, mi permetta di offrirle in dono questo trofeo di battaglia (consegna il cappello di Piero)

Gianna- che conte….

Menego- che pache.

Conte- signori è stato un piacere, signorina si accomodi, dopo di lei. (escono e si sente accendersi la macchine, clacson e sgommata, poi entra in scena svolazzando il cappello)

Scena 38 - escono Gianna ed il conte. Restano Toni, Menego, Angela, che salutano la macchina che parte.

Toni- ciò Menego a non gho mia capio el to piano.

Menego- a dire el vero lo gavevimo pensà diverso noialtri.

Scena 39 - entra Piero vistosamente ammaccato

Piero- Menego, fiol de on can, tì e el to conte, varda come che el me gà ridoto, xé meio che te sparisi che se rivo a ciaparte te rovino tì e chel Cyrano che se lo cato..

Menego- beh tusi mì vo via che magari l’Elda la me serca, tò questo l’è tuo (consegna il cappello a Piero)

Piero- oncò no, ma tra on par de mesi co me so ciapà giuro che te bato, se vedemo Toni, e saluti Angela…. Oi oi oi…

Scena 40 – Menego e Piero escono.

Toni- se posso dire la mia, mì sto piano non lo gho mia capio, ‘ndemo in casa valà che l’egiziana non la se brusa.

Angela- e cosa sarisea sta egiziana?

Toni- domandaghe a to mario.

Scena 41 - rientrano in casa. Entrano Chiara ed Elda vistosamente incinta.

Elda- speremo che el nasa sto campion, el dotor Laudano el me gà dito de caminare che el nase, speremo, che so’ sgionfa ormai.

Chiara- ma dime Elda, come stala la to creatura?

Elda- de quala parlito, de quea che gò in pansa o de quea che me speta casa?

Chiara- de quala vuto che parla, del to ricordin de Venesia.

Scena 42 - entra Angela vestita da mercato.

Angela- Elda come steto cara tuto ben?

Elda- mì sto benin, ma a go incontrà Piero el stava peso de mì. El gaveva na man fonfa, el piè sanco e on ocio sbarlotto

Angela- ma alora sto campion xeo femena o omo?

Elda – dae peà chel tira el gà da esare on centravanti.

Scena 43 - entra Pineta dalla casa.

Pinetta- ma no, de sicuro la xé na femena, non vedì mia la pansa tonda?

Scena 44 - entra Gina dai campi

Gina- Elda (butta per terra un fazzoletto) tolo su’ par piasere

Elda si piega a 90 gradi e raccoglie il fazzoletto.

Gina- gnente da fare care te gavarè on omo, se la jera na femena te te incuciavi, on omo te te pieghi.

Chiara- ma dime Elda gheto sono, veto speso in bagno?

Elda- sì e alora soi malà?

Chiara- gà rason la Gina, la xé na femena.

Gina- teo disevo mì.

Pineta- Elda varda che man sporche che te ghè!

Elda- (le guarda con i palmi all’insù)

Angela- ma cosa disito, mama, che le xé nete.

Pineta- lé on omo, se la jera na femena la vardava le man cusì (guarda il dorso)

Elda- ma cosa soi on animale da circo (si massaggia la gamba sinistra)

Gina- Elda te fa male la gamba sinistra?

Elda- on pocheto.

Gina- alora la xé na femena.

Pinetta- te digo che lé on omo.

Chiara- Pineta te te sbagli, la xé na femena.

Scena 45 - iniziano a litigare tutte assieme ed entra Toni.
Toni- femene basta par carità, e se i fuse du gemei?

Elda- maria santa deme ‘na carega che casco.

Gina- se la casca la xé na femena.

Pineta- se ghe brusa el stomego nase on puteo pien de cavej.

Chiara- se la magna latte la xé na femena.

Angela- se la magna carne lé on omo.

Toni- me sa Elda che te ghé magnà carne e formaio…

Pineta- vuto dire che i xé dù?

Elda- e no, se i xé du gemei lo bato.

Toni- chi, to mario?

Elda- no, so popà (indicandosi la pancia)

Scena 46 - Tutti ridono ed entra Pierpaolo

Pierpaolo- buongiorno gente, mi spiace dover andare via ma spero di rivedervi più tardi. Angela allora andiamo?

Toni- ma dove sio drio ‘ndare voialtri?

Angela- ‘ndemo in paese a tore ‘na roba. Ciao tose se vedemo dopo.

Pierpaolo- statemi bene, soprattutto la gestante.

Scena 47 - escono Angela e Pierpaolo

Pineta- ciò ma chi xea sta gestante?

Gina- cosa vuto che ghin sai mì cara, questa xé casa tua.

Elda- e mì care non c’entro gnente, ma conteme, gho sentio che gavì novità par la bassa?

Chiara- qua bisogna domandare a Mata Hari, vero Gina?

Gina - varda che mì no so mia mata, capio.

Toni- disemo che te sì la più infor..mata.

Gina- comunque novità ghinò fin da stufarve.

Pineta- alora ‘ tute dentro bere on gioso.

Toni- alora vegno anca mì.

Pinetta- on gioso de acqua.

Toni- alora mì sto fora.

Scena 48 - Pineta, Gina, Chiara ed Elda entrano in casa. Elda si fa aiutare. Arriva Fulvio.

Fulvio- Toni, sito qua (tossisce continuamente)

Toni- sicuro che so chì, ma cosa gheto che te continui tosire?

Fulvio- tì e le to sigarete, va finire che te me fé morire.

Toni- ma varda che te dovevi solo comprarle no fumarle.

Fulvio- la Gina la ghà dito che i schei no i se buta mai via e alora me toca fumarle.

Scena 49 - entra Menego correndo tutto agitato.

Menego- scondime par piasere, scondime.

Fulvio- cosa gheto combinà?

Toni- gheto on mario de qualcuna che te core drio?

Menego- magari, ghe xé Piero incanà come na belva, el voe darmine on poche de quele che el gà ciapà dal conte.

Piero- (da fuori scena) dove xeo el menarosto che lo infilso come on lugarin.

Menego- via via, xé meio che me sconda.

Toni- va’ delà nel paiaro che deso lo combinemo.

Scena 50 – esce di scena Menego ed entra Piero con il nodoso bastone di prima e vistosamente fasciato.

Piero- dove xeo che lo pico nea stanga come na sopressa, lo verzo in do come na anguria lo… a bon giorno signori, a so chì che serco un amico…

Fulvio- par fortuna che lé on amico, cosa gheto da dirghe?

Piero- più che altro ghò da darghe… Menego sto delinquente lù e i so piani, varda come che so ridoto.

Fulvio- (rivolto a Toni) ma chi xé sta ridurlo così?

Toni- (piano) el conte

Fulvio- chì?

Toni- (piano) el conte.

Fulvio- (forte) el Conte dal Colle

Piero- (spaventato) ahh dove, no el sior conte no, via gò da scondarme….

Fulvio- Piero sta calmo, el sior conte..

Piero- aiuto, aiuto lé qua…. (cercando di nascondersi)

Toni- Piero calmate

Piero- calmate, fasie par tì, e magari deso lé tornà col so amico Cyrano, via via vo nel paiaro e no sta dirghe gnente.

Fulvio- no nel paiaro no!

Piero- asame ‘ndare (esce portando con sé Fulvio)

Toni- no nel paiaro no (non riesce a fermarli )

Scena 51 - Rumore di macchina, arriva il conte con Gianna tutta elegante. Toni resta in scena.

Toni- ghe mancava el conte.

Conte- buongiorno signor Toni

Toni- buongiorno signor conte, ghe xé anca la conta piacere….

Gianna- Toni, so’ Gianna, no te me riconosi mia.

Scena 52 - entra Pierpaolo con Angela ed uno stereo in mano

Pierpaolo- buongiorno signor conte, signora contessa.

Gianna- non ancora..

Angela- ma Gianna, cossa feto vestia così?

Gianna- te savesi..

Toni- Gianna, tiente in bon sesto che te ghè un bel manego, ea sì che la se gà trovà un bon partito.
Angela- sito sempre drio lamentarte, che semo ‘ndà fare spese par tì anca.

Piepaolo- signor suocero ecco qua mettiamo questo in stalla e con questo le mucche faranno più latte.

Conte- interessante, lei è convinto che la musica aiuti la produzione di latte?

Toni- a gho on genero mato.

Pierpaolo- certo, la musica agisce come stimolo per la produzione…

Da fuori scena Piero scopre Menego: rumori di botte


Piero- can bastardo dove che lé…

Menego- aia fermo…

Fulvio- sta calmo Piero che teo copi.

Piero- xé queo che vuio fare

Conte- ma cosa succede che ci sono questi schiamazzi?

Toni- a gnente, (con noncuranza) i xé drio coparse, ma tra poco i finise.

Scena 53 - entra correndo Menego inseguito da Piero con Fulvio che tenta di fermarlo

Megego- aiuto aiuto, a sior conte lé qua che contento che so’ (e si nasconde dietro il conte)

Piero- bastardo de on can, dove veto.. (vede il conte, impallidisce e da il bastone a Fulvio) Bbbuoon giorno Conte, e tì Fulvio meti via el bastone, cosa vuto farghe al signor conte?

Fulvio- mì, (nascondendo il bastone) qualo baston, piacere conte …

Fuori scena, dalla casa cominciano a gridare..

Gina- l’acqua, l’acqua…

Elda- aiuto, aiuto..

Scena 54 - esce Chiara.

Chiara- se ghà roto l’acqua presto presto..

Toni- toive n’altra carafa, porca patata, parchè gavì spanto on poca de acqua, el fuse stà vin capiso.

Elda- (da fuori scena) aiuto eco che el nase… ahhhh..

Chiara- la ghà roto le acque l’Elda, xé drio nasare el bocia…

Pineta- (da fuori scena) dighe a so mario che el vegna fare l’omo…

Pierpaolo- Domenico si muova oggi è un gran giorno..

Piero- Domenico e chi xeo?

Angela – Menego lé chi vuto che el sia.

Fulvio- e par cossa lo ciameo Domenico?

Conte- è il suo nome in italiano.

Menego- in effetti me ciamaria Domenico

Toni- anca mì i me ciama Toni ma so Antonio

Chiara- ciò menarosti, voio movarve?

Conte- adesso non è il momento di fare onomastica.

Fulvio- e no, adeso serve on omo anca masa.

Piero- deso serve on vero onomastico, movate Menego

Menego- ma mì non gò mai fato nasare putei, al masimo qualche vedeo.

Toni- varda che xé la stesa roba…

Elda- (da fuori scena) ma credio che sia na vaca? Aiai aiaioo movive..

Chiara- steo qua discutare o vegnio dentro?

Conte- se volete posso aiutare, ho esperienza in ostetricia.

Fulvio- cosa c’entra anca mì so esperto in osterie e alora?

Angela- moeghea, Menego e sior Conte con mì dentro suito jutare raus!

Scena 55 - Menego, il Conte, Angela e Chiara vanno in casa. Restano in scena Pierpaolo, Toni, Piero.

Pierpaolo- e adesso suocero le faccio ascoltare la musica per la produzione del latte (accende lo stereo)

Toni- smorzalo par carità
Piero- sta bon Toni che magari la serve davvero

Fuori scena: dalla casa si sentono grida insieme con la musica..

Elda- aioo

Conte- respiri respiri con il diaframma.

Elda- non lo gooo

Gina- Pineta va torlo

Menego- aiuto me vien male

Chiara- che rasa de fantoin de omo

In scena

Toni- smorza chel trapeo lì che el me sordise

Pierpaolo- ma volevo farle ascoltare la musica da produzione (spegne)

Elda- (fuori scena) eco eco… aioooo

Scena 56 - Silenzio tutti guardano la porta, si sente un vagito. Esce Menego tutto distrutto

Menego- lé nato, so popà (e sviene)

Toni- genero la to musica la gà funzionà, la xé proprio na musica da riproduzione.

Scena 57 - Cambio luci: la corte è vuota, dalla casa esce Pineta elegante

Pineta- movate, movate, sti omeni co i xé sovani i core che i pare sciantisi, co i xé veci i brontola che i pare temporai in arivo, dai Toni, o ghoi da ciamarte Antonio?

Scena 58 - esce Angela elegante

Angela- te ghè rason mama, i xé longhi come l’ano dea fame sti omeni, ‘na roba i ghà in comune, el tempo che i perde par vestirse.

Pineta- a te te lamenti tì che te sì sovane, speta che pasa on poco de tempo e te vedi come che i diventa i omeni.

Angela- ma dai vuto che i sia tuti compagni.

Pineta- e anca gnanca ma anca anca.

Scena 59 - entra Toni con la cravatta in mano, seguito da Pierpaolo

Toni- tento genero, a te pico co sta gravata chi capio?

Piero- ma alle cerimonie bisogna indossarla.

Toni- alora ghi tegno da conto pal to funerae.

Scena 60- entrano Piero e Chiara, eleganti.

Piero- o bon giorno, varda chi che se vede el genero e el suocero, buseta e boton.

Chiara- che bea giornata ciò, l’ideale par la cerimonia vero?

Scena 61 - entrano Fulvio e Gina eleganti

Gina- o tuti in tiro oncò.

Fulvio- e sì cara moglie, eleganti pronti par la cerimonia

Scena 62 - entrano Menego con Elda ed in braccio il bambino

Toni- o chi che se vede, queo che non gavaria mai sposà nesuna.

Menego- tuta colpa de Venesia con le so calle

Fulvio- col ponte dei sospiri

Pierpaolo- con piazza san Marco

Elda- e sì deso posso dire che ghò el baston par la me vecchiaia.

Menego- parchè el baston par la to gioventù so mì.

Elda- sì, on stussicadente…

Scena 63 - entrano il Conte con Gianna.

Conte- buogiorno a tutti voi, che bel collettivo. (Tutti si guardano)

Toni- e beo, beo, alora sior Conte invese del centro commerciale el gà deciso de costruirse na caseta nea bassa, fato ben.

Conte- Certo, così abitando vicino a lei potro attrezzare una stalla con i metodi moderni che il suo capace genero saprà consigliarmi.

Pierpaolo- ma certo, musica per il latte,

Conte-idromassaggio per ammorbidire la carne

Pierpaolo- saune per fare uscire le tossine…

Toni- a so contento che ve si catà, cusi almanco a me asarè stare.
Conte- non si preoccupi, suo genero diventerà un luminare della biodiversità.

Toni- mi me basta che el seo tegna da lu e la tera par farse la casa a ghea regalo.

Elda- alora Gianna contenta che te te sposi sto bon partito chì?

Piero- tiente in sesto Gianna che te ghè on bon manego

Chiara- ma cossa disito Piero.

Gianna- il Signor Conte si pregia della mia presenza e ritiene la mia persona adeguata a rappresentare il suo casato con la nobiltà che mi distingue.

Gina- la ghà mandà studiare.

Elda- mì non gho capio gnente.

Angela- mì gnanca.

Elda- insoma sito contenta o no de diventare ‘na contessa?

Gianna- sacranon!!

Toni- alora Menego ‘ndemo batesare el to erede?

Menego- sicuro la ciesa la xé pronta e gli invitati anca, podemo ‘ndare, ansi ve vanti, menarosti che mì rivo.

Scena 64 - Tutti escono, rimane Menego.

Menego- anca sta comedia la xé finia, ghemo contà storie inventà, fato vedare i menarosti par n’altra volta. So cheltra comedia me so maridà, so questa a gho batesà… fasendo i conti con i sacramenti dopo le nose, dopo el bateso me manca solo el funerae, speremo che la storia dei menarosti la finisa chì, ma le comedie le xé strane, le nase co le voe, le sbocia dae man come fiori de carta che porta scriti i ricordi de queo che semo stà o vurisimo esare, de queo che ghemo visto o vurisimo aver visto, de queo…

Scena 65 - entra Elda.

Elda- ciò Menego vuto movarte o vuto che el terso sacramento teo daga mì, e voialtri via a casa, che go on puteo da latare e on mario da combinare, arivederci e bona sera (spinge Menego), ghe voeva tanto par finire sta comedia?


Fine